De voordelen van een professionele Ceremoniemeester


| Gespannen sta je in de gang te wachten tot je het door jou gekozen liedje hoort. Je vader staat naast je en kijkt vol trost naar je. Zijn kleine meisje staat als een stralende vrouw naast hem. Het maakt hem dolgelukkig dat zijn meisje zo dadelijk voor het geluk en een leven met haar zielsverwant kiest. De spanning giert door je lijf, want jij mag straks ja zeggen tegen de man van je dromen. De eerste noten beginnen te spelen en je vader pakt je arm, precies zoals jullie geoefend hebben. De deuren gaan open en al jullie vrienden en familie staan op, er dwarrelen bellen door de lucht en jouw aanstaande staat daar, in de verte, op jou te wachten. Het is jullie dag. De perfecte dag. |

 

Maar wat als precies op dat moment de DJ arriveert en zijn spullen wil gaan installeren voor het avondfeest en de sweettable en cadeautafel moeten worden klaargezet voor het taart- en felicitatiemoment wat direct na de ceremonie plaatsvindt? Wat als de bloemen die zo prachtig aan de stoeltjes bij de ceremonie hangen, verplaatst moeten worden naar de dinertafel? Je denkt eraan om je zus of een goede vriendin deze taak op zich te laten nemen, omdat zij ergens in een ver verleden ervaring heeft met organiseren of omdat jij denkt dat ze dit ook gewoon leuk vindt. Maar besef jij je dan wel dat deze zus of goede vriendin voornamelijk druk bezig is met de organisatie en niet meer volop kan genieten van de belangrijkste dag in jullie leven? 

Zelfs als het draaiboek zo strak in elkaar zit is het soms onoverkomelijk dat bepaalde organisatorische zaken door elkaar heen gaan lopen. Een goede ceremoniemeester loopt immers de gehele dag een paar stappen voor in het draaiboek. 

 

Misschien is het voor jullie wel een idee om een professionele ceremoniemeester in te huren. Iemand die verstand van zaken heeft, al veel bruiloften meegemaakt heeft en het niet erg vindt, sterker nog fantastisch vindt om ervoor te zorgen dat deze dag perfect zal verlopen. Natuurlijk kun je nog steeds jouw zus of goede vriendin de eervolle taak geven van ceremoniemeester, zodat zij een mooi cadeau of een verrassing kan regelen met alle gasten, of van tevoren met jou kan genieten van alle voorbereidingen. 

 

Een professionele ceremoniemeester neemt een aantal maanden voor de grote dag telefonisch contact met jullie op om de dag door te spreken en te kijken of overal aan gedacht wordt. Vervolgens zet zij een draaiboek in elkaar en belt een week voor de bruiloft nogmaals om de laatste puntjes op de I te zetten. Op de dag van jullie bruiloft zorgt zij ervoor dat de gehele locatie in de steigers staat met alle stylingmaterialen die jullie in de afgelopen maanden verzameld hebben, ze bespreekt de dag nogmaals met de locatiemanager of aanwezige partymanager en is contactpersoon voor externe leveranciers en gasten. Ze loopt de hele dag zeker vier stappen voor in het draaiboek en zorgt er ook nog voor dat alle gasten op het goede moment op de goede plek zijn. Ze heeft een grote koffer bij zich waar alle ‘Eerste Hulp Bij Bruiloften’ spullen inzitten en kan in principe ieder probleem dat zich aandraagt, groot of klein, oplossen zonder dat jullie het zelfs opvalt dat er ooit een probleem was. Ofwel, jullie genieten van de perfecte dag en zij ziet erop toe dat het ook echt een dag wordt om nooit te vergeten! 

 

Klinkt dit als muziek in jullie oren? Misschien ben ik dan wel dé persoon die jullie kan helpen! Laten we alle opties even bespreken en wie weet tot snel!